طلاق, قوانین و مقررات

طلاق توافقی محسن قره داغی 09123907427

صفر تا صد طلاق توافقی با محسن قره داغی 09123907427

طلاق توافقی محسن قره داغی

درباره این موضوع مهم چنین می گوید:

طلاق توافقی طبق مراحل خاصی انجام می‌پذیرد و اصل کار به توافقات زوجین اشاره می‌کند. به‌هرحال به هر دلیل، البته دلایل محکمه‌پسند، زوجین آخرین راه یعنی طلاق را انتخاب می‌کنند. دراین‌بین مهریه، نفقه، جهیزیه، حضانت و ملاقات فرزند جزء مسائلی است که باید به‌صورت کاملاً توافقی موردبررسی قرار گیرد.

صفر تا صد طلاق توافقی با محسن قره داغی 09123907427

همه‌چیز درباره طلاق‌های توافقی

طلاق‌های توافقی

طلاق توافقی همان‌طور که از نام آن پیداست، به‌صورت توافقی بین زن و شوهر انجام می‌شود. طلاق به هر دلیلی ممکن است رخ دهد که معمولاً برای پایان دادن به مشکلات مشترک انتخاب می‌شود. البته طلاق بهترین راه نیست؛ اما در حالت عادی در بسیاری از شرایط اولین گزینه پیش ‌رو است.

طلاق به‌صورت توافقی ازجمله پروسه‌هایی است که نسبت به دیگر انواع مختلف با شرایط آسان‌تری همراه است. در این شرایط خاص زن و شوهر طبق توافقات خود به جدایی فکر می‌کنند. ما در ادامه شما را با شرایط این نوع طلاق به‌صورت کامل آشنا می‌کنیم.

حضانت فرزند در طلاق‌های توافقی

ازجمله شرایط طلاق توافقی که نسبت به توافقات زن و شوهر موردبررسی قرار می‌گیرد، می‌توان به حضانت فرزند اشاره کرد. همان‌گونه که می‌دانید حضانت فرزند تا یک‌زمان خاص با مادر و سپس با پدر است. در برخی از شرایط پدر یا مادر هرکدام اگر صلاحیت نگهداری فرزندان را داشته باشند، حضانت طبق بررسی و ارزیابی‌های قضایی به هرکدام واگذار می‌شود؛ اما در این نوع طلاق، معمولاً حضانت فرزند و یا فرزندان مشترک به‌صورت کاملاً توافقی بین زن و شوهر انجام می‌پذیرد.

بسیاری از جنگ و جدال‌هایی که در انواع طلاق وجود دارد، در این نوع طلاق مشاهده نمی‌شود و به نحوی به خاطر همین توافقات روند بسیار کوتاه‌تری را می‌توان در نظر گرفت. حضانت فرزند یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعاتی است که در حوزه طلاق، زوجین را درگیر می‌کند. طلاق توافقی در مورد حضانت فرزندان با کشمکش کوتاه‌تری زوجین را روبه‌رو می‌کند.

نفقه و جهیزیه زن در طلاق‌های توافقی

یکی دیگر از موضوعاتی که صد درصد در گیرودار طلاق گرفتن زوجین را تحت‌فشار قرار می‌دهند، مسئله نفقه زوجه و فرزندان و همچنین جهیزیه است که در طلاق به‌صورت توافقی نیز این موضوع به‌صورت کاملاً توافقی تصمیم‌گیری می‌شود.

زن و شوهر به‌گونه‌ای با توافق یکدیگر در مورد نفقه فرزندان و همچنین جهیزیه به یک تصمیم مشترک می‌رسند و همچنین اجرت‌المثل دوران زوجیت، البته اگر وجود داشته باشد، طبق تصمیم‌گیری زوجین اعلام می‌گردد.

طلاق توافقی محسن قره داغی با تمام این تفاسیر گفته‌شده، شرایط این نوع طلاق به‌مراتب آسان‌تر و با روند کوتاه‌تری همراه است.

صفر تا صد طلاق توافقی با محسن قره داغی 09123907427

ارائه برگه توافقات به دادگاه

 

پرداخت مهریه در طلاق‌های توافقی

اما یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعاتی که زوجین را با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو می‌کند، مسئله مهریه زن است. مهریه حقی بر گردن مرد است و زن حق مطالبه دارد و صد درصد قانون در انواع مختلف طلاق مهریه را به‌صورت کامل و یا اقساطی از مرد طلب می‌کند؛ اما در طلاق توافقی نیز مهریه کاملاً به تصمیم‌گیری و توافق زوجین بستگی دارد.

چنانچه زن به‌جای مهریه مسکن، زمین و یا هر چیز دیگری را طلب کند، چندان جای تعجب ندارد؛ چراکه این جدایی یک امر کاملاً توافقی است و تنها به تصمیم‌گیری طرفین رأی صادر می‌شود؛ اما به‌هرحال مهریه چیزی نیست که زن از آن بگذرد و به‌عنوان یک پشتوانه مالی بعد از طلاق بهتر است که نسبت به دریافت آن بسیار مصمم و قاطع عمل کند.

مراجعه به وکیل طلاق

معمولاً رأی دادگاه مبنی بر گواهی عدم امکان سازش برای جدایی آن‌ها به این شکل صادر می‌شود و به این نکته توجه داشته باشید که زوجین باید در ابتدا کلیه توافقات خود را که به‌صورت تفاهم‌آمیز موردبررسی قرار دهند و این توافقات را نوشته و امضا کرده به وکیل خود ارائه می‌دهند.

با حضور وکیل، رأی دادگاه هر چه سریع‌تر صادر می‌شود و چنانچه زوجین پروسه طلاق خود را به وکیلی ماهر بسپارند، در جلسات مشاوره اجباری و جلسه دادگاه لازم به حضور نیست. از ۰ تا ۱۰۰ مراحل طلاق بدون نیاز به حضور زوجین تنها با حضور وکیل انجام می‌پذیرد.

به همین دلیل است که مراجعه به یک وکیل متخصص می‌تواند برای زوجین بسیار مؤثر واقع شود. جلسات دادگاه چندان خوشایند نیستند و بهتر است زوجین خود را از دغدغه و استرس جلسات دور نگه‌دارند. چنانچه به یک وکیل منصف مراجعه کنند، با هزینه بسیار معقول این امکان برای آن‌ها فراهم می‌شود.

 

صفر تا صد طلاق توافقی با محسن قره داغی 09123907427

طلاق با توافق زوجین

 

مراحل طلاق‌های توافقی

البته با پیشرفت تکنولوژی شرایط طلاق توافقی در کشور با تغییر خاصی مواجه شده است. متقاضیان عزیز در ابتدا به سامانه نوبت‌دهی طلاق مراجعه و با ثبت اطلاعات خود از مراکز غربالگری نوبت دریافت کرده و در زمان مشخص‌شده به مرکز مشاوره خانواده مراجعه می‌کنند. سپس بعد از انجام مشاوره و دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق، دادخواست طلاق توافقی خود را ثبت کرده و به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تحویل می‌دهند.

این دفاتر دادخواست را موردبررسی قرار داده، ثبت کرده و به دادگاه خانواده ارجاع می‌دهند. البته تنها برای طلاق به‌صورت توافقی شرایط به این شکل تغییر کرده است. مراحل این نوع طلاق در گام اول مشاوره اجباری، گام‌ دوم تقدیم دادخواست، گام سوم تعیین وقت دادرسی، گام چهارم حضور در جلسه دادگاه و گام پنجم نیز مشاوره در دادگاه است.

احراز باردار بودن و نبودن زوجه و اقرار زوجه با مراجعه به آزمایشگاه‌های پزشکی برای عدم بارداری همراه با گواهی موردبررسی قرار می‌گیرد. سپس با حضور مجدد در دادگاه تمامی توافقات زوجین با گواهی عدم امکان سازش به پایان می‌رسد و در گام بعدی ضمن مراجعه به دفتر طلاق صیغه طلاق جاری می‌شود.

صفر تا صد طلاق توافقی با محسن قره داغی 09123907427

توافق زوجین در طلاق توافقی

سخن پایانی

طلاق توافقی محسن قره داغی

ما در این مقاله هر آنچه لازم بود را در مورد طلاق توافقی و شرایط آن برای شما بیان کردیم. توجه داشته باشید که به‌هرحال زندگی فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد؛ اما اگر شرایط ایجاب می‌کند که به هر دلیلی راهکاری مانند طلاق را انتخاب کنید، باید قبل از هر اقدامی با وکیلی ماهر در این زمینه مشورت کنید.

 

برای مشاهده موقیعت جغرافیایی دفتر اسلامشهر کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *